Markkinoinnissa on aiheina ollut mm. markkinointisuunnitelma ja sen sisältö, markkinointikampanja, medimainonta ja yritystoiminta, eli yritysideasta liikeideaan.
Miksi yrityksen on tehtävä markkinointisuunnitelma?
Jos markkinointia toteuttaa ilman todellista suunnitelmaa, voi tulla lisäkustannuksia, eikä siihen luulisi yhdelläkään yrityksellä olevan varaa!
Suunnitelmaan sisältyy; taustaselvitys, tavoitteet, tuotteet ja palvelut, kohderyhmät, kilpailija-analyysi, markkinat, markkinoinnin toimenpiteet, toteutus, kustannukset ja lopuksi seuranta.
Miten hoidetaan sisäinen markkinointi? Miten saat muut työtekijät toimimaan entistä paremmin yrityksen edun mukaisesti? Ja aina on hyvä olla olemassa varasuunnitelma, "plan B"..!!
Näillä samoilla teeseillä pohdimme markkinointikampanjointia ja saimmekin tehtäväksi parityönä suunnitella kampanja valitsemallemme yritykselle/tuotteelle.
Tehtävä oli haasteellinen jo siksi, että kaikki edellämainittu asia tuli huomioitua ja siksi, että piti laskea budjetti kaikille markkinointitoimenpiteille..
Minä ja Kristiina suunniteltiin kampanja Iittalan Kastehelmi-purkeille, jotka olivat tulleet markkinoille jo keväällä, mutta saaneet todella vähän huomiota esim. aikakausilehdissä. Jos tämä kampanja olisi oikeasti toteutettu, niin kyllä kaikki tietäisivät mikä purkkisarja on kyseessä, mutta olisi se kyllä maksanutkin..! ;)
Tietotekniikan tunneilla päästiin kuvankäsittelyyn Adobe Photoshop Elements 11-ohjelmalla ja saatiin todeta, että melkein mitä vain voi muokkauksilla saada aikaan..aivan hillitöntä!
Harjoituksissa poistettiin kuvista roskia, näpyt naamasta tai jäljet rantahiekasta. Silmälasien poisto kasvokuvasta oli jo haasteellista, että sai värisävyt ja varjot onnistumaan. Ei muuta kuin lisää harjoituksia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti