torstai 11. helmikuuta 2016

Tavaran vastaanottoa ja hyllyttämistä

Kohta on kolmas viikko takana ja alkaa pikkuhiljaa hahmottua, mitä valikoimista löytyy..siis tuoteryhmittäin. Olen mennyt hylly hyllyltä tuotteita läpi "piipparin" kanssa ja törmännyt mitä ihmeellisimpiin tuotenimiin; uimuri, tilsakumi, purentanippa???
 Kun asiakas kysyy jotain tuotetta, mitä en tiedä, kysynkin häneltä, että mihin se liittyy...sitten lähdetään etsimään oikealta hyllyriviltä tai etsin ensin koneelta "tuotehaun" kautta, onko tuotetta lainkaan. Jos tuote kuuluu valikoimiin, mutta on päässyt loppumaan tai sitä ei pidetä vakituisesti, on se mahdollista tilata. Toimitusaika on n.viikko.
Tiistaisin tulee täydennyskuorma Lahdesta, keskusvarastolta. Kuorman tultua se puretaan trukilla varaston leveälle käytävälle, josta se sitten siirretään omiin paikkoihin, joko trukilla tai pumppukärryillä. Olen siis joutunut/saanut opetella pumppukärrynkin käyttöä...en trukin, ainakaan vielä! Kuormat on pakattu tiukkaan kelmuun ja muoviin korkeiksi kasoiksi trukkilavojen päälle, joten minulla ainakin on vaikeuksia ylettyä ylempiin kerroksiin. Onneksi kuormia on purkamassa  työntekijä, joka tulee kahtena päivänä viikossa juurikin tähän työhön. Liiketilaan tavarat voi kuljettaa myös kärryillä, joissa on pyörät. (Niillä kuskaan myös rehut ym. asiakkaan autolle.)
 Liikkeessä tavarat hyllytetään omille paikoilleen tai jos ei paikkaa/ tilaa ole, se tehdään tiivistämällä  tai järjestämällä tilaa niin, että viedään jo sesongin ohittaneita tavaroita varastoon. Tilapula on välillä selvä ongelma.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti